תכנית משלבת ציור ויצירה בגישת מיינדפולנס, תרגיל 4


המאמץ הנכון, ציור בצבעי מים
רגעים של שקט אמיתי, ריכוז ומיקוד. רגעי ציור מענגים ומעניקים שלווה.

תרגיל עבודה בשכבות שקופות. אפשרויות ציור ספירלות, עיגולים, פסים. ציור הספירלה מצריך ריכוז ונוכחות. צורת הספירלה מסמלת התפתחות, תנועה והשתנות. צבעי מים מאפשרים עבודה עם שקיפויות. שקיפות היא המהות של צבעי אקוורל. צבע שקוף ותמונה בהירה נוצרים במגע מינימלי ובסבלנות. מאמץ יתר יוצר ציור אטום.

במהלך התרגיל 
נעקוב אחרי הסימנים שמשאיר המכחול על הדף. ניקח נשימה בין תנועה לתנועה. נשתדל לא לגעת בצורה שציירנו עד ליבוש המלא שלה. רק לאחר שהצורה יבשה נוכל להוסיף שכבה מעל או בחפיפה. נמשיך לעבוד באופן דומה עד שנוצרות מספר שכבות. נעצור את התרגיל לפני שנגיע לאיטום, חשוב שנראה את כל השכבות שיצרנו.

תובנות התרגיל
בתרגול ויפאסנה ומיינדפולנס, המאמץ הנכון מתייחס לאנרגיה שאנחנו משקיעים במצבים השונים וביחסים. אחיזה בקשיים אל מול תנועת השחרור. אנחנו מסתובבים על אותו ציר מעגלי ולא מצליחים לפרוץ אותו כדי לצאת לדרך חדשה. לא מרפים את האחיזה והמחשבות סובבות סביב אותו הדבר כל הזמן. מחשבה אחרי מחשבה, מילה אחרי מילה יוצרים רבדים שאוטמים את התמונה. אם נסכים להפסיק ולעצור נראה תמונה צלולה יותר. סבלנות ונשימה במקום תגובה אוטומטית. אפשרות להרפות האחיזה במקום לדוש באותו מקום.


לרשימת הפוסטים
תרגיל 1
תרגיל 2
תרגיל 3



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית