לראות מקרוב, פעילות יצירה

לראות מקרוב זו דרך להתבונן בפרטים הקטנים, לשים לב, להיות בנוכחות ובריכוז וליצור מתוך שמחה.

  • מבחינה אמנותית נשתמש ב קוֹמְפּוֹזִיצְיָה ואָסֶמְבְּלָז' - קישור להסבר בהמשך 
  • מבחינה הוליסטית נלמד ליצור, להתרכז, לבחור ולשחרר
  • בפעילות זו אני מציעה שילוב בין ציור וצילום, ושימוש בחפצים שונים (עדיפות לחומרים טבעיים)
ראשית אספר על תהליך העבודה שלי: 
אני מאד אוהבת ים, מעיינות ונחלים, וגם אבנים וזכוכיות שונות, צדפים, עלים. מידי פעם אני אוספת מעט מהאוצרות שאני מוצאת בטבע ושומרת בקופסה. אחד הדברים הנעימים הוא להוציא את הפריטים אלה, להתבונן בכל אחד מהם, לבדוק אותם מול האור, למשש את המרקם, לשמוע את הצליל אם יש, ולהכירם ממש טוב. 


לאחר מכן אני לוקחת דף ומציירת רקע שבעיני מתאים לפריטים שבחרתי. אז אני מתחילה לסדר אותם בכל מיני צורות על הרקע שציירתי. בשפת האמנות קוראים לזה קומפוזיציה (תוכלו לקרוא על כך בהמשך). אני בוחרת מקום לכל אחד, בוחנת האם זה נראה טוב בעיני או לא. אני מורידה או מוסיפה פריטים. תהליך זה מזכיר משחק מרגיע ומהנה.


כעת לתוך התהליך אני מצרפת את המצלמה. אני משתמשת במצלמת הטלפון כדי בכל שלב לצלם את מה שיוצא. אפשר להזיז את החפצים ולבחון זוויות צילום חדשות, לראות כיצד נופל האור ואיפה יש צל. פעולת הצילום היא פעולה אמנותית, דרך עדשת המצלמה אנחנו יכולים לבחור זוויות מעניינות, ומה אנחנו רוצים לראות ולהראות. זו דרך לתעד את התהליך ואת היצירה עצמה. מומלץ לצלם סדרה של צילומים. 


כעת עליכם לבחור את החפצים איתם תרצו ליצור. אלה יכולים להיות חפצים קטנים כמו חלוקי נחל, אבני חן, צדפים, עלים יבשים, אצטרובלים, ענפים, חלקי פסיפס ועוד. אפשר להשתמש בחפצים אחרים כגון כפתורים, גולות, חלקי לגו, חרוזים, משחקים – הבנתם את הרעיון. הכוונה לקחת קבוצה של חפצים שמושכת ומעניינת אותכם. 
בסוף הפעילות הפריטים איתם יצרתם חוזרים למקום. אם צלמתם, תדעו שהתבוננות בצילומים יוצרת הנאה אסתטית וגם תוכלו בהמשך להשתמש בצילומים אלה למטרות שונות. לשלוח למי שאוהבים, לשמח חבר טוב, להוסיף ברכה לצילום שלכם...   


❋ למה עדיף חומרים טבעיים? חומרים מן הטבע מעבירים לנו אנרגיות טובות וטבעיות שקיימות בהם. מרקמים וצבעים טבעיים עדיפים על שימוש בחומרים תעשייתיים מבחינה חושית. 
מהי קוֹמְפּוֹזִיצְיָה? (לחצו לקישור למעבר לאתר אאוריקה)


יצירה בטכניקות שונות משמחת ומהנה, מעודדת יצירתיות והבעה. שילוב של טכנולוגיה ואמנות מעודדת חשיבה יצירתית ושימוש בכלים עכשוויים זמינים לכולנו. אבל יותר מכל היא מאפשרת לנו להתמסר לתהליך, להשקיע בו ואז לשחרר את אשר יצרנו. אחר כך אפשר ליצור משהו חדש מאותם חומרים מה שהופך תהליך יצירה זה לסביבתי ומקיים. וכמובן לצלם תמונות. לכן אני קוראת לדרך יצירה זו Eco&MindfulArt 

מוזמנים ליצור ולשתף

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית