הכנת שקיות ריח לבנדר

אחת הפעילויות האהובות עלי עם צמחים היא הכנת שקיות לבנדר ריחניות. איך עושים זאת? גוזמים ענפי שיח לבנדר (יש הרבה זני לבנדר, חלקם מוגנים כמו אזוביון דגול אותו לא נקטוף). אני משתמשת בלבנדר מאפיר שגם נחשב רפואי (למרות שזה לא מדויק. הזן הרפואי המקורי לא צומח בארץ, אלא בארצות אירופה) לעלים של לבנדר מאפיר צבע ירוק אפרפר והם קטנים וארוכים. ריחם נעים וחזק והם שימושיים מאד ברוקחות טבעית. את הזן הזה ניתן לפגוש בגינות נוי וגינות תבלינים ברחבי הארץ. וגם ניתן לגדל בקלות בגינה או באדנית גדולה במרפסת.

אז אחרי שגזמנו קושרים יחד כל כמה ענפים ותולים הפוך באזור מוצל למשך שבועיים שלושה. בקיץ לוקח פחות זמן, בחורף יותר. אפשר לייבש גם על מתקן יבוש. בתליה הפוכה, המקובלת עוד מימי קדם, המים של הצמח מתאדים מהר יותר והחומרים הפעילים, והשמנים האתריים, מתרכזים בתוך העלים והפרחים.

לאחר יבוש מפרידים את העלים מהענפים בקלות. מכינים ריבועים של בד כותנה דק או על-בד, בערך 20X20, שמים במרכז הבד חופן עלים ופרחים יבשים, קושרים עם חוט ושמים פיתקית (הפיתקית-לא חובה). זהו, שקיות ריח לבנדר מוכנות לשימוש. מומלץ לשים בארונות בגדים, ברכב לריח מרענן, או ליד הכרית לשינה טובה ורגועה. גם אחרי שנה כשתמששו את השקיק יעלה ריח נהדר. בריא, מרגיע ונעים מאד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית