צבעים של מצב רוח


צבעים של מצב רוח


זה לא סוד שיש צבעים שנעימים לנו לעין יותר מאחרים, יש גם שילובי צבעים שממש מקסימים אותנו ויש כאלה שגורמים לנו לתחושת לאי נחת. החוקרים גילו שלצבעים יש השפעה לרגשות ולתחושות שלנו. לכל צבע יש תדר מסוים שאנחנו מסוגלים להרגיש. במזרח הרחוק התפתחה מסורת ריפו שבה לכל אזור אנרגיה בגוף האדם (הצ'אקרות) יש צבע מתאים. 

התמונה מאת Gil Dekel, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12129988

אפשר לשים לב שמדובר בצבעים שמרכיבים את קרן האור המוכרים לנו כשבעה צבעי הקשת. 

צבעים הם חלק מהטבע. הצבעים הירוקים מייצגים את הצומח. אדומים, כתומים וצהובים את השמש והאש. כחולים את השמים והמים. השפעת הצבעים עלינו מבטא את תכונותיהם בטבע. צבעי האש מדרבנים לפעילות ועשייה. הכחולים והירוקים מרגיעים. בחיבור בין חקר הטבע, התרבות והפסיכולוגיה ניתנו משמעויות לכל הצבעים. כך למשל גוונים של סגול מייצגים דמיון, חלומות ומסתורין, הצבע הוורוד נחשב לצבע של אופטימיות. 
🌸🌸🌸
יש לנו נטייה טבעית להימשך לחלק מהצבעים מפני שיש להם השפעה עלינו. למשל כשעצוב לנו אנו נבחר בצבעים כהים יותר, כמו שילובים של אפור, שחור, סגול, כחול. אבל אנחנו גם יכולים לבחור הפוך, למשל לבחור בצבעים בהירים כמו כתום, צהוב, ורוד שדווקא יגבירו את תחושת השמחה. 

אני באופן טבעי נמשכת לגוונים של כחול וירוק אבל אני גם יודעת שיש חשיבות לצבעים כמו אדום וכתום עבורי, לכן בתרגילים שנעשה אני מציעה שלא תוותרו על שילובי צבעים. 

תתרגלו אותם בזמנים שונים, לא הכל במכה אחת. אפשר ומומלץ לחזור על הפעילות שוב אחרי כמה ימים. או לבחור בכל יום לצייר בגוונים אחרים. 


החומרים הדרושים:
דפים וצבעים. צבעי מים (אם יש), צבעי עפרון, פסטל, פנדה, טושים. 
סדרו אותם לפי גוונים. 
אפשר לעבוד בערבוב של חומרים שונים העיקר שיהיה לכם כמה שיותר גוונים.
כאשר אתם בוחרים גוונים של צבעים ומתבוננים בהם זה כמו לעשות מדיטציה בצבע

הנחיות ליצירה:
🌈לוקחים כמה נשימות עמוקות לפני שמתחילים. 
האוויר שנכנס ויוצא מרגיע ותומך ביכולת הריכוז שלנו.
🌈במהלך הציור מתבוננים בצבעים. תתעכבו עם המבט על הגוונים והצורות שהצבע משאיר על הדף.
🌈הכלל הכי חשוב: לזכור שהכל בסדר! למה הכוונה? ליצור מתוך שמחה והנאה. אם משהו לא הסתדר ולא יצא בדיוק כפי שתכננו (תאמינו לי זה קורה לי הרבה) לא נורא. בוא נקבל את הציור שלנו כפי שהוא ברגע זה. לכן בכל פעם שאנחנו חשים אי שביעות רצון, ניקח נשימה ונגיד את המשפט הבאה: "אני אוהבת/אוהב ומקבלת/מקבל את הציור שלי כפי שהוא ברגע זה". 🙏😇   

מתחילים:
גוונים של אש (אדום, כתום, צהוב) – נצייר קווים מלמעלה למטה, צורות שמזכירות להבות. צבעים אלה בכיוון מלמטה למעלה מחזקים תחושות של שמחה, פעולה, עוצמה, תנועה. 

גוונים של מים (כחול, תכלת, טורקיז, ירוק) – נצייר קווים רכים, גליים, או עיגולים. גוונים מרגיעים, מצננים, מעניקים זרימה ושלווה, צבעים של ביטוי ויצירתיות. 

גוונים סגולים-ורודים. נצייר עיגולים או בועות, צורות עגולות בגוונים אלה מחזקות את הדמיון, תחושה של חלום, רוחניות, מעוף. ורודים מחזקים אופטימיות.

גוונים ירוקים – נצייר קווים גליים בכיוון האלכסון. צבעים ירוקים מרגיעים, מרעננים, משחררים, משמחים. מורידים את תחושת הלחץ.  

מה מסמלים צבעים נוספים?
גוונים כחולים סגולים – עומק המחשבה, הדמיון והרגש.
גוונים של אדמה – מעניקים תחושת יציבות ובטחון, קבלה והגיון.
ישנם שילובי גוונים רבים נוספים. נסו בעצמכם ליצור שילובים אלה. 

         


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית