תרבות של ניקיון ומיחזור


חזרנו מטיול בקרואטיה וסלובניה,
כמה יפה הטבע! שמורת טריגלאב למרגלות האלפים היוליאניים, שפע של ירוק, יערות, נחלים, כמה מים! אוויר נעים ונקי אפילו באמצע אוגוסט. אבל לא רק זה מה שהרשים אותי. ניקיון יוצא דופן בכל מקום. לא תראו זבל על מדרכות או בצידי הכביש, על חופי האגמים או הנחלים. לא תראו עטיפה, אריזת חטיף או פלסטיק תקועים באיזו פינה על שבילי שמורות הטבע, ובפארקים הלאומיים. אז למה אצלנו זה לא ככה?!
וכן בעניין המיחזור. בבתים כפריים, בדירות, בפנסיונים ובמלונות קטנים בהם התארחנו במהלך השבועיים האלה יש הפרדת פסולת. למשל מתחת לכיור יש שלושה פחים, אחד לפסולת אורגנית עם שקיות מיוחדות מחומר מתכלה, פח נוסף לאריזות, פח שלישי לפסולת מעורבת, בחוץ פח לנייר. בשירותים פח עם שקיות אנטי בקטריאליות - יש לכך טיפול נפרד. בערים ובכפרים יש מספר רב של מרכזי מיחזור עם פח לנייר, לגזם, לזכוכית, לשאריות מזון, לאריזות, לטקסטיל ואפילו פח לפסולת אלקטרונית. בעלת אחד הבתים סיפרה שאם אורחיה לא מפרידים פסולת היא מפרידה בעצמה מפני שיש אכיפה וכנסות וכן...למען דורות הבאים.
בלילה נחתנו בבית, בארץ הקודש. בכניסה לשכונת מגורנו בשדרת דקלים היפהפייה שלנו גילנו ערימות של זבל. מה לא היה שם, פסולת בניין, רהיטים שבורים, צעצועים, בגדים, שאריות מזון...הליכה עם מזוודות הייתה מאתגרת במיוחד כי היה צריך לדלג בין מריחות דביקות של גלידות וארטיקים לבין כתמי מסטיקים ועטיפות חטיפים. מודעות, חינוך, תרבות, שמירה על הטבע למען עצמנו, למען ילדנו...יש לנו עוד דרך ארוכה...






לעמוד הראשי
למפת האתר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית