מאי-מאי וריקו יוצרים בטבע/כתבה וציירה אלה וולפסון



מאי-מאי וריקו הם אחות ואח שגרים עם משפחתם בשכונה אחת, על גבעה ירוקה, לא רחוק מהים. סביב ביתם צומחים עצים רבים, גבוהים ונמוכים. לפעמים צריך להרים את הראש גבוה-גבוה כדי לראות את צמרות העצים. אבל יש גם עצים נמוכים שמתחת לענפיהם אפשר להסתתר ולשחק מחבואים, או לבנות מחסה. 


מאי-מאי וריקו אוהבים לשחק בחוץ. אבל הם לא משחקים רק במשחקים כמו כדור או חבל קפיצה. הם אוהבים לשחק במשחק ההקשבה לקולות הטבע, וכך לומדים להבין את שפתם של בעלי החיים, את צלילי הרוח ואת שירת הגלים.

מאי-מאי לומדת את שפת הציפורים. כמעט בכל פעם כשציפור מצייצת היא יודעת מה היא שרה ואומרת. מאי-מאי חושבת שקל מאד להבין את שפת הציפורים, צריך רק להקשיב. על עץ אורן, ליד ביתה, יושבת בכל יום עורבנית כחולת הנוצה. היא מספרת על מקומות רחוקים שראתה, לפעמים משוחחת עם חברותיה על הגרגרים הטעימים שאכלה ביער, ולפעמים משויצה שיש לה את הנוצות היפות ביותר. מאי-מאי מקשיבה בקשב רב ואפילו שואלת שאלות.  אבל מה שמאי-מאי הכי אוהבת זה לאסוף אוצרות שהיא מוצאת בסביבה. כך לפעמיים כשעורבנית עפה לדרכה אחת מנוצותיה נוחתת ברכות בידיה של מאי-מאי. 
ריקו לא מבין את שפת הציפורים, הוא חושב שהן עושות הרבה רעש ומבלבלות אותו. ריקו אוהב להקשיב לרוח. רחש הרוח בענפים יכול לגלות המון דברים. הוא יכול לספר על מזג האוויר, האם יהיה נעים או קריר, האם יהיה סוער וירד גשם. הוא מביא ריחות של מאפים, של פרחים ושל ירקות מהגינה. אבל מה שריקו הכי אוהב זה לקבל את המתנות שהרוח משאירה. עלים, ענפים, אצטרובלים, בלוטים, חוטים ואגוזים.

כשמאי-מאי וריקו הולכים אל חוף הים הם שומעים את שירת הגלים. את רשרוש המים על האבנים ורחש הקצף על החול. הים מספר להם סיפורים על מקומות רחוקים. מאי-מאי וריקו חושבים שהים יודע כיצד הם מרגישים. האם הם שמחים או עצובים, רגועים או נסערים. אבל מה שמאי-מאי וריקו הכי אוהבים, אלה חרוזי הזכוכית הצבעוניים שהגלים מביאים אל החוף.


את כל האוצרות אוספים האחים לתיבת עץ גדולה. פעם בשבוע-שבועיים הם פותחים את התיבה, מוצאים את מתנות-הטבע ומכינים משחקים ויצירות. קושרים, מחברים, משחילים וצובעים. אחרי שהיצירה מוכנה, הם תולים אותה בחדר, בבית או בגינה ואומרים תודה לטבע שהעניק להם את המתנות היפות. 

הצעה לפעילות יצירה בעקבות סיפור "מאי-מאי וריקו יוצרים בטבע"

לקריאה נוספת והצעות לפעילויות

כל הזכויות שמורות
אלה וולפסון
Eco & MindfulArt

~ אמנות בקשיבות וחינוך סביבתי לקיימות~

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יצירה עם עלי שלכת

משחק ויצירה עם חומרים טבעיים

עץ הזית